returpolitik

  • ØNSKER DU AT OMBYTTE DIN VARE

    • Alle varer til intim brug SKAL være i uåbnet original emballage. Du må altså ikke have haft dem ude af emballagen for at afprøve produktet. Ej heller i hånden. Dette er godkendt af e-handelsfonden og forbrugerombudsmanden grundet risiko for smittefare.
    • Hvis du har købt dine varer for et "dobbelt op gavekort" til din polterabend kan du ombytte for gavekortets oprindelige værdi (altså ikke dobbelt op beløbet)
    • Du skal inden 14 dage oprettes en retursag på hjemmeside hvor du skriver hvilken varer du ønsker at bytte til.
    • I pakken skal du vedlægge din kvittering.
    • Du betaler selv returportoen, når du fortryder købet af en vare. Hvis du bytter til en vare med den samme pris, eller højere, betaler vi portoen for den nye vare du ønsker byttet til.
    • Vi skal have modtaget dine returvarer senest 14 dage efter du har oprettet retursagen, ellers kan vi ikke behandle din sag.
    • Varer der sendes pr. efterkrav modtages ikke.
    • Varer der sendes til pakkebutik/boks afhentes ikke.
    • Når vi har modtaget varen får du en mail og vi sender hurtigst muligt den nye vare.
    • Har du bestilt en vare der er dyrere kontakter vi dig via mail, ang. betalingen.

REKLAMATION HVIS DIN VARE ER DEFEKT

  • Kontakt os hvis du har en reklamation på mail via DETTE LINK og vent med afsendelse til du hører nærmere fra os. Vi skal have modtaget dine returvarer senest 14 dage efter vi har besvaret din henvendelse.
  • Vi mailer en returlabel du kan bruge til at sende din defekte vare. I pakken skal du vedlægge din kvittering.
  • Vi yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse, på fabrikations- og materialefejl (mangler) hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.
  • Der gælder særlige regler for intim produkter og vi kan derfor ikke give pengene tilbage når emballagen er brudt.
  • Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
  • Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal, efter Køber har eller burde have opdaget manglen, ske til livet-er-godt.dk inden for rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
  • Varen skal kunne påvises defekt ellers byttes den ikke og kunden betaler for fragt.
  • Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
  • Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, så opkræves du for fragt begge veje. Vi opfordrer dig derfor til at kontakte os først, såfremt du måtte have problemer. Er varen derimod gået i stykker vil du ikke blive opkrævet et beløb.

HAR DU FORTRUDT DIT KØB

  • Alle varer til intim brug SKAL være i uåbnet original emballage. Du må altså ikke have haft dem ude af emballagen for at afprøve produktet. Ej heller i hånden. Dette er godkendt af e-handelsfonden og forbrugerombudsmanden grundet risiko for smittefare.
  • Du skal inden 14 dage efter varen er modtaget, oprette en retursag nederst på denne side
  • Hvis du har købt dine varer for et "dobbelt op gavekort" til din polterabend kan du ikke få refunderet pengene for gavekortet, men ombyttet for gavekortets oprindelige værdi (altså ikke dobbelt op beløbet)
  • I pakken skal du vedlægge din kvittering.
  • Du betaler selv returportoen, når du fortryder købet af en vare.
  • Vi skal have modtaget dine returvarer senest 14 dage efter du har oprettet retursagen, ellers kan vi ikke behandle din sag.
  • Hvis du skal have det fulde beløb retur skal varen fremstå som ny og i original, hel emballage. Tøj må selvfølgelig gerne prøves.
  • Varer der sendes pr. efterkrav til os modtages ikke.
  • Varer der sendes til pakkebutik/boks afhentes ikke
  • Når vi har modtaget varen får du en mail.
  • Når du returnerer en vare får du pengene retur senest 14 dage efter vi har modtaget varen.
  • Har du betalt med betalingskort sætter vi pengene ind på dit kort, ellers skal vi have et kontonummer.
  • Har du betalt porto returnerer vi hele varens pris.
  • Har du fået gratis porto fratrækker vi 39 kr. fra varens pris til dækning af vores portoudgifter og udbetaler differensen til dig.
  • Hvis du ikke afhenter din vare vil dette IKKE anses som fortrydelse af købet, varen vil ligge og vente på vi hører fra dig. Hvis du alligevel ikke vil have varen og ønsker pengene retur vil der blive fratrukket vores porto omkostninger inden tilbagebetalingen sammen med et håndteringsgebyr.
  • Ikke afhentede pakker bliver pålagt 2 x 49 kr (portogebyr) og 200 kr. i håndteringsgebyr.
  • Vi gensender gratis 1 gang, hvis du har glemt at afhente pakken.

Varerne sendes til:
Pelican Sydhavnen - Livet er godt
A. C. Meyers Vænge 138
2450 København SV

Der må IKKE sendes med DAO! Vi fraskriver os et hvert ansvar hvis pakken er sendt med DAO, uanset om pakken står som leveret eller ej! Vi kan ikke garantere at kunne udbetale penge retur, da adressen er et erhvervslejemål og ikke betjent om natten, samt der ikke er et overdækket område at levere pakker i om natten, er risikoen for at pakken forsvinder eller bliver alvorligt skadet alt for stor.